اگر ته هویج سبز باشه، سمی شده؟

هویج

بعضی وقت‌ها ته هویج یا بالای هویج دقیقا بعد از برگ‌ها سبز رنگ هست. دلیل این امر این است که اون بخش از هویج از خاک بیرون هست. در این قسمت مولکول‌های سبزرنگ کلروفیل تشکیل شدند تا نهایت استفاده را از نور خورشید برای عمل فتوسنتز ببرند.

در اصطلاح به این عمل آفتاب سوختگی یا sunburning می‌گویند.

بهتر است بدانید که طبق دستورالعمل‌های آژانس غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، بر خلاف سیب زمینی که بخش‌های سبز رنگش سم سولانین دارد و خطرناک است، مصرف این قسمت سبز هویج هیچ مشکلی برای سلامتی انسان ندارد. اگرچه که به شیرینی و خوش طعمی قسمت‌های نارنجی آن نیست.

پس اگر دوست ندارید می‌توانید این قسمت را جدا کنید و دور بریزید اما آگاه باشید که مصرف آن ضرری ندارد.

جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

 

نظرات شما

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتر

More Blogs

چیاپی را از اینجا دانلود کنید.

آخرین نسخه اپلیکیش چیاپی را می‌توانید از مارکت دلخواهتان دانلود کنید: