شایعهای وجود دارد که میگوید اگر بطری آب معدنی را فریز کنیم، فریز کنیم مادهای سمی به نام دی اکسین تولید میکند. و این ماده سمی منجر به ابتلا به سرطان میشود.
دکتر رالف هالدن از مرکز آب و سلامت دانشگاه جانز هاپکینزآمریکا میگوید:« در پلاستیک، دی اکسین وجود ندارد. منبع اصلی این ماده، آتشسوزی جنگلها، فعالیت آتشفشانی و … است.»
تحرق زباله مخصوصا زباله بیمارستانی که حاوی PVC است منجر به ایجاد دی اکسین میشود.
باید بدانید که فریز کردن و انجماد نه تنها باعث آزاد شدن مواد شیمیایی نمیشود که جلوی آن را هم میگیرد. این مواد در دمای پایین در آب حل نمیشوند و حتی اگر پلاستیک، دی اکسن هم داشته باشد در حالت انجماد نمیتواند وارد آب شود.
در برخی از پلاستیکها برای افزایش انعطافپذیری از موادی به نام فلاتات استفاده میشود. این مواد فقط زمانی میتواند آزاد شود که حرارت ببیند.
پس نتیجه گیری میشود که هیچ نگرانی ای درباره فریز کردن بطری آب معدنی وجود ندارد و این موضوع شایعهای بیش نیست.
جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

