ظرف مسی استفاده کنیم یا نه؟

ظرف مسی

مصرف مقدار زیاد مس در بلندمدت می‌تواند باعث مسمومیت شود. این مسمومیت با علامت‌هایی مانند اسهال، سردرد و در موارد شدیدتر آسیب‌های کلیوی همراه است.

مس یک نوع فلز است که واکنش‌پذیری بالایی دارد. برای کاهش این واکنش‌پذیری از موادی مثل قلع، نیکل یا استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند.

استفاده روزمره از ظرف مسی که این پوشش را ندارد  توصیه نمی‌شود، اما استفاده گاه‌به‌گاه از آن‌ها مشکلی ندارد. در مقابل، ظروف مسی که پوشش‌ دارند برای استفاده روزانه بی‌خطر هستند.

با این حال، بهترین گزینه‌ برای آشپزی، ظروف پیرکس، سرامیکی و دیگ‌های سنگی و سفالی هستند؛ مخصوصا پیرکس که واکنش خاصی با غذا ندارد.

توجه داشته باشید که غذاهای ترش و اسیدی را نباید در ظروف مسی پخت. و همچنین بیماران مبتلا به بیماری ویلسون نباید از ظرف مسی برای غذا پختن استفاده کنند.

از ظروف مسی برای سرخ‌کردن هم می‌توان استفاده کرد، اما بهتر است از قاشق چوبی استفاده کنید تا سطح قلع آن آسیب نبیند. برای شست‌وشوی این ظروف نیز نباید از سیم ظرفشویی استفاده کرد.

جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

نظرات شما

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتر

More Blogs

چیاپی را از اینجا دانلود کنید.

آخرین نسخه اپلیکیش چیاپی را می‌توانید از مارکت دلخواهتان دانلود کنید: