غذا و چایی داغ را فوت کنیم؟

غذا و چایی داغ

ما به صورت طبیعی در هر دقیقه ۱۲ تا ۱۶ بار نفس می‌کشیم. در طول روز با تنفس، بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون میکروب وارد بدن می‌کنیم. باز هر بازدم، حدود ۱۰ هزار باکتری، ۵ هزار ویروس و ۱ تا ۲ عدد قارچ از بدن خارج می‌شود.

از میان این میکروب‌ها، معمولا باکتری‌های Sphingomonas Paucimobilis و انواع مختلف Kocuria بیشتر رویت می‌شود. حتی ویروس آنفلونزای A (H3N2) هم ممکن است در بازدم یک فرد کاملا سالم وجود داشته باشد.

در بازدم افراد بیمار، این تنوع میکروبی بیشتر است. میکروب‌هایی مانند Streptococcus Pneumoniae، Klebsiella Pneumoniae و Staphylococcus Aureus و بسیاری موارد بیماری‌زای دیگر در تنفس فرد بیمار قابل شناسایی است.

پس نتیجه می‌گیریم که هوای بازدم انسان شامل میکروب‌های گوناگون است اما زمانی‌که خوراکی یا نوشیدنی داغ را فوت می‌کنیم چون حرارت بالایی دارند، میکروب معمولا وارد آن‌ها نمی‌شود. این میکروب‌ها از قبل در بدن ما وجود دارند و خطر خاصی ایجاد نمی‌کنند.

اما در مورد غذای کودکان و افراد بیمار، هرگز فوت نکنید چون سیستم ایمنی بدن آن‌ها حساس تر می‌باشد و بهتر است اجازه دهید به صورت طبیعی خنک شود.

جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

 

نظرات شما

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتر

More Blogs

چیاپی را از اینجا دانلود کنید.

آخرین نسخه اپلیکیش چیاپی را می‌توانید از مارکت دلخواهتان دانلود کنید: