یکی از پرسشهای متداول این است که اگر سال گذشته مرغ در فریزر داشتیم هنوز میتوانیم آن را استفاده کنیم یا نه؟
وزارت کشاورزی ایالات متحده تایید میکند که اگر مواد غذایی به طور مداوم در دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نگهداری شود، سالم است. در واقع، از نظر ایمنی تا حتی پس از یک سال یا بیشتر نیز قابل مصرف است. البته به شرطی که در این مدت برق قطع نشده باشد و فرآیند یخزدایی شکل نگرفته باشد.
اما به لحاظ کیفیت، این موضوع متفاوت است چرا که با گذشت زمان، همه غذاهای منجمد به تدریج از نظر طعم، بو، بافت و یا سایر ویژگیها دچار افت کیفیت میشوند.
در مورد مرغ منجمد هم بهترین کیفیت زمانی حفظ میشود که حداکثر تا پیش از یک سال مصرف شود.
جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

