اسفناجی که پختید را میتوانید دوباره گرم کنید اما به شرط آنکه این کار را به آرامی و با حرارت ملایم انجام دهید. انجام این کار با حرارت زیاد و به سرعت توصیه نمیشود.
دلیلی که باید احتیاط کرد این است که در اسفناج، نیترات وجود دارد. حرارت بالا میتواند آن را به نیتریت و سپس به نیتروزآمین تبدیل کند. این ترکیب خاصیت سرطانزایی دارد.
توجه کنید که نیتروزآمین فقط در اسفناج ایجاد نمیشود و در محصولات آرایشی، توتون، تنباکو و حتی برخی حشره کشها نیز وجود دارد.
اگر بدن از طریق مصرف میوهها و سبزیجات، آنتی اکسیدان لازم را دریافت کند، احتمال تبدیل نیترات به نیتریت به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
پس عامل اصلی این خطر، حرارت بالاست. پس از سواندن، برشته کردن یا سرخ کردن شدید اسفناج خودداری کنید.
جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری یا آنلاین، کلیک کنید.

